2017 m. liepos 10 d., pirmadienis

Kroatijos beieškant (2). Per aspera ad Croatia

Čekija, Austrija, Slovėnija…

Išaušus rytui, pamatėme, kaip kempingas atrodo iš tikrųjų. Čia aplink labai daug vandens telkinių, kalvos, milžiniškoje teritorijoje yra net vandens pramogų parkas.
Artėdami prie Austrijos sienos, „Lidle“ nusipirkome daug vandens ir čekiško alaus, kuris Čekijoje kainuoja dvigubai pigiau nei Lietuvoje.
Į Austriją įvažiuojama siauru keliuku, kurį drožte drožia gausybė vilkikų. Tokios sunkiagalvių saulėgrąžų jūros laukuose niekada neteko regėti! Pilni laukai aliejaus.
Rašmenys jau tampa vokiški. Pramušę kamštį riedame Vienos link. Ties Viena viena autostrados pusė – net 4-ių juostų. Eismas itin intensyvus. Vilkikai išprotėję velkasi bala žino kur. Sustojus automobilių srautui, žvilgteliu į galinio vaizdo veidrodėlį – už mūsų stovi mašina su lietuviškais numeriais. Sūnus Elijas pro galinį stiklą pamojuoja tautiečiams, o šie atsako tuo pačiu.
Vėliau susitikome vienoje iš degalinių. Kauniečių šeima su trimis mažais vaikais keliauja į Splitą, kuriame pabus iki sekmadienio (booking.com sistemoje rezervavo 4 dienas). Jiems per pirmą kelionės dieną pavyko pasiekti net Ostrovą (Čekija). Šeimos galva sako, kad į Kroatiją važiuos per Zagrebą, nes taip susitaupo kilometrų. O aš ketinau vairuoti per Liublijaną (Slovėnija). Ir iš tikrųjų turbūt tiesiau per Zagrebą, nes tokiu atveju tenka kirsti mažiau Slovėnijos. Nejučia galvoje imu keisti kelionės maršrutą. Jei viskas gerai, dar šiandien turėtume pasiekti Rijeką (Kroatija). Atsisveikinome su tautiečiais keliauninkais, palinkėjome vieni kitiems gero kelio.

Įveikę Vienos pakraščių srautus, judame Graco link (Austrija). Netrukus prasideda tikra atgaiva širdžiai, sielai ir akims. Austriją juosiantys kalnai didingi ir apžėlę žaluma.
Pagaliau pasiekiame Slovėniją, Mariboro miestą. Nuo čia Kroatija jau ranka pasiekiama. Pirmoji vieta, kurioje pareigūnai paprašė pasų buvo Slovėnijos-Kroatijos pasienis. Bet su kolegomis besišnekučiuojantis pasienietis mūsų pasus tik palaikė rankoje, užmetė akį į viršelius ir atidavė atgal.

Tikslas pasiektas

Vos įsmukęs į Kroatiją (iš Mariboro pusės), iš karto pajunti neblėstantšį jos kalnų grožį. Nuo čia prasideda nesibaigianti virtinė tunelių, kurie išrausti kalnuose. Jaukūs ir tvarkingi, kai kurie besitęsiantys daugiau nei kilometrą, apaugę žaluma.

Tiesa, keliai tampa mokami. Iš pradžių kontrolės punkte išsimuši taloną, o susimoki kitame kontrolės punkte (išvažiuodamas). Iki Rijekos, nekliudytą Zagrebą paliekant užnugaryje, tokių punktų yra keletas, tad tenka pakloti apie 18 eurų.
Kroatijos valiuta yra labai kūniška, t.y. ji vadinama kuna. Smulkieji pinigai (monetos) – lipos. Už kelią susimokant eurais, grąžą kartais atmeta kunomis. Taip pirmą kartą gavome šiek tiek vietinės valiutos. Piniginėje užvirė tikra internacionalinė monetarinė košė: zlotai, Čekijos kronos, eurai, kunos...
Vargais negalais įveikę apie 1800 kilometrų, saulei gulantis už kalnų, pasiekėme Rijeką, miestą Šiaurinėje Dalmatijoje, netoli Istrijos pusiasalio, prie Adrijos jūros. Nuo čia ne taip toli ir iki Venecijos (Italija).

Kai visur ieškai akinių, o jie – tau ant nosies

Ir tuomet prasiveržė laukan visas kelionėje susikaupęs nuovargis. Sutemo, o nakvynės vis dar nerandame. Rijeka, kiek teko jos išvysti patiriant stresą dėl naktinio vairavimo nepažįstamoje vietoje (navigacija galutinai numirė su visais telefonais), pasirodė esanti labai žavinga. Kas iš to, jei klastingoje tamsoje niekaip negalėjome susiorientuoti, kur važiuoti toliau, kaip pasiekti trokštamą jūrą, kuri, atrodė, visai čia pat, bet nežinai, kaip iki jos nusileisti...
Norėtųsi keliauti palei Adriją, juk Kroatijoje pajūrio kelių yra net apie 1800 kilometrų! Tačiau pagrindinis kelias į Splitą tolimas (daugiau nei 400 kilometrų), jis labiau driekiasi šalies giluma, o ir to Splito mums nelabai reikia. Ką daryti?! Pametus kryptį nelengva apvažiuoti ir sugrįžti į tą patį kelią – visur nesibaigiančios akmeninės sienos ir kalnai!.. Tiesą pasakius, drauge su nuovargiu užplūdo nekontroliuojama panika. Kaip košmariškame sapne, iš kurio vis negali pabusti.
Šiaip ne taip radome degalinę ir kone šonaslydžiu įslydome į ją atsikvošėti. What‘ s further? Negi sėdėti mašinoje be sąmonės iki pat ryto? Visa laimė, atgavę kvapą ir kitu keliu patraukę Splito link, pastebėjome nuorodą su joje pavaizduota lova. Nedelsdami išsukome iš plento ir netrukus... turėjome 3 žvaigždučių erdvių apartamentų raktus! Už tai teko atseikėti 70 eurų.
Iš pradžių name nesimatė nė vienos šviesos, bet paspaudus skambutį, antrame aukšte po kurio laiko įsižiebė langas. Į balkoną išklibinkščiavusi senukų pora pakvietė sūnų, augalotą kroatą. Jis mus ir įleido į kambarius, tarsi per ilgai ant kranto gulėjusias žuvis atgal į vandenį... Paklausti, iš kur atvykome, atsakėme „Sabonis, Lit(h)uania“. Petingas vyrukas iš karto nušvito ir tarė: „Arvydas“ (kirčiavo antrąjį skiemenį). Naktis buvo gan trumpa, tačiau pailsėti ir atgauti jėgas pavyko.

N.L.

BUS DAUGIAU, nes Lagaminas be dugno...