2018 m. liepos 27 d., penktadienis

Bulgarijos dienoraščiai (12). Tarptautinė kuprinių diena

Pačioje atostogų pradžioje atrodo, kad jos bus ilgos ir begalinės. Taip ir gyvenimas atrodo vaikystėje. Bet štai iš kelių savaičių teliko vos keletas dienelių Bulgarijoje.
Taip nutiko, kad vėl nusprendėme aplankyti Nesebarą. Artėjant prie šio įstabaus miestuko – drąsiai galima jį pavadinti Bulgarijos perlu, – Judita autobuse Nr. 8 įsikalbėjo su bulgaru Malčo, kuris teigė, kad Naujajame Nesebare, esančiame neprivažiavus senamiesčio, visko galima įsigyti gerokai pigiau. Paklausę entuziastingojo vyruko, iš autobuso iššokome viena stotele anksčiau, nei ketinome. Judita jau seniai puoselėjo svajonę Bulgarijoje įsigyti gerą stilingą odinę kuprinę. Sklando kalbos, kad bulgarų odos gaminiai yra kokybiški ir nesunešiojami. Tiesa, vienas Elenitėje užkalbintas kuprinių ir rankinių pardavėjas turkas teigė priešingai – bulgarų odos gaminiai – tai menkalas, o štai turkų – tai jau pasaka!

...
Malčo dirba turistų į kavines viliotoju, o iššokęs iš autobuso ėmė elgtis kaip tikras hiperaktyvas. Pasišokinėdamas vedžiojo iš vieno pagrindinės prekybinės Naujojo Nesebaro alėjos galo į kitą, tarp kiniško šlamšto mėgindamas atrasti ir mums parodyti tikrų odos gaminių. Ir iš kur tasai jo entuziazmas? Sekėsi jam, tiesą pasakius, nelabai, bet keletą vietelių šiaip ne taip atrado.
Po ilgų dvejonių ir svarstymų ne itin tvirtos odos kuprinaitę visgi nusipirkome. Ji neva kainavo 149 levus, o mums pardavė už 120 levų (apie 60 EUR). Jei dar būtume pirkę panašią, bet tamsesnę, už abi būtų paėmę 200 levų (apie 100 EUR) – susilaikėme. Užteks vienos.
Malčo, baigęs ekspresyviuosius viražus ir sklaidymąsi, nukulniavo savo keliais, dar prieš įsigyjant šią kuprinę, o mes lėtai pėdindami į senamiestį užsukome į jaukią Naujojo Nesebaro kavinaitę. Mus pasitiko dar viena entuziastinga bulgarė, puikiai suprantanti rusiškai ir mokanti nuoširdžiai pasiūlyti ko nors užsisakyti…
Pagaliau užsisakėme kažko bulgariško – pipire įvyniotos mėsos (savotiškas balandėlis), vištos su itin skaniai paruoštais ryžiais ir bulgariškų traškučių (caca) – skrudintų šviežių kilkių prie alaus. Čia gerokai pigiau nei Elenitėje – už viską su arbatpinigiais sumokėjome apie 10 eurų.
Judita prieš tai dar mėgino iš užrašų knygutės skaityti kitų bulgariškų patiekalų pavadinimus, kavinės savininkė su sūnumi, neaišku kodėl, besidominčiu latvių sportu, garsiai atlapaširdiškai juokėsi – gal dėl tarimo, gal dar dėl ko nors…
Galiausiai atsisveikinome, o aš, nežinia kodėl, avansu visiems palinkėjau gerų Naujų metų… Turbūt jauste jaučiau, kad iki to laiko tikrai nebepasimatysime, o greičiausiai nebepasimatysime niekada gyvenime.
Pajudėjome Nesebaro senamiesčio link. Štai taip mūrai neretai čionai apsipila žiedais.
O Dorotėja šią transporto priemonę dar Vilniuje dėl tam tikrų vaikiškų nugirdimo niuansų vadina… žibuliuku!
Šiai dienai matyt iš pat ryto buvo nulemta tapti kuprinių diena. Todėl Judita Serbijoje gaminta kokybiška kuprine mokyklai avansu apdovanojo ir Dorotėją. Teko iškeisti štai tokį spalvotą bulgarišką pinigą. Artėjančio Dorotėjos gimtadienio proga.
Tik mes su Elijumi likome be kuprinių.
Rožytės:
Šį kartą Nesebaras mus pasitinka naujomis spalvomis ir apšvietimais.
Šuniškai katiniška kelionė.
Šiukšlių išvežėjai:
Jei kada nors ir svajojau grįžti į Nesebarą, tai labai norėjau vėl prisėsti tame jaukiame medžiais apaugusiame parkelyje, kur parduodamas pilstomas alus ir kur trankvilizuojančiai skamba XX amžiaus pradžios amerikietiška muzika. Pasijunti, tarsi seno filmo veikėjas, su kaubojiška skrybėle ir su kelių pirštų storumo cigaru... Iš už kampo, taip ir atrodo, tuoj iššoks Marilyn Monroe ir tie puskvailiai vyrukai iš kultinio filmo „Džiaze tik merginos“.
Bet iš už kampo neiššoko nei viena, nei kita – iš už kampo iššoko dar viena odinė kuprinė! Ir šis faktas taip sujaukė Juditos protą, kad ji, regis, akimirksniu prarado sveikos nuovokos likučius.
Pačiame Nesebaro senamiesčio centre kur kas storesnės odos žymiai geriau suregzta kuprinė kainuoja 100 levų (be nuolaidos). Patarimas panašių gaminių beieškantiems: nepasiduoti tokių bulgarų kaip Malčo hiperaktyvumui ir nesileisti vedžiojamiems po taip vadinamąjį Naująjį Nesebarą, nes senajame, kaip bebūtų keista, įsigysite kur kas geresnį gaminį už mažesnę kainą.
Judita man iki šiol nesuvokiamais būdais, į šuns dienas išdėjusi klastingą Naujojo Nesebaro kuprinių pardavėją-papūgą, sugebėjo iš manęs išvilioti paskutinius piniginės likučius ir Tarptautinę kuprinių dieną (taip nuo šiol vadinsime liepos 27-ąją) įsigijo dar vieną bulgarišką kuprinę! Prisiekė bala žino ką, mėgindama mane įkalbėti.
Iš Elenitės išvažiavome su trimis kuprinėmis, o grįžome su šešiomis! Nepavydėtina vagabundų dalia.
Išsimaudę Nesebaro paplūdimyje, it pingvinai krypuodami autobuso Nr. 8 stotelėn, dar kartą nuoširdžiai stebėjomės, koks nuostabus ir kerintis yra Nesebaro senamiestis! Ypač tada, kai čia nebelieka turistų ir bendrą vaizdą darkančių prekeivių. Žodžiu, ne sezono metu.
Dėl tokių prekeivių negali pykti.
Skambant kažin kokiai ožkiškai gatvės muzikai prie senojo Nesebaro vartų, pro autobuso langą, jau beveik sutemus, žvilgsniais dėkingai atsisveikinome su bulgariškuoju perlu.
N.L.

BUS DAUGIAU, nes Lagaminas be dugno.