2018 m. balandžio 9 d., pirmadienis

Vieną kartą Paryžiuj (1). Į pavasarišką Prancūziją…

Saulė žeme ritinėjasi. O mes tuoj kilsime į dangų. Šį kartą Paryžiun! Su šiuo miestu mane sieja keisti ryšiai, kuriuos detaliau aprašysiu kitur. Į vadinamąjį Meilės miestą grįžtu... po 18-os metų! Šį kartą keliauju su žmona Judita, o Vilniuje liko du mūsų vaikai. Prieš 18 metų pats dar buvau kaip vaikas. Atitrūkstame vos keletai dienelių, kiek įmanoma atsipūsti nuo kasdienybės ritmo. Turbūt į pačios gražiausios (man) pasaulyje kalbos šalį, kalbos, kurios, akivaizdu, dorai niekada neišmoksiu. Nebent skaityti. Tokių kalbėtojų-tinginių dar paieškoti reikia – rašo 4-5 raides, o taria kaip vieną. Vis viena bandysiu kažkiek palaužyti liežuvį...
Pirmą kartą gyvenime išbandysime CouchSurfing sistemą – nemokamo apsigyvenimo pas šeimininkus galimybę. Internete šioje sistemoje užmezgėme ryšius su keletu Paryžiaus keistuolių. Tikimės, kad pavyks juos surasti. O kažkada Meilės mieste teko net ir gatvėje nakvoti – ant suoliuko, po suoliuku, požeminėse automobilių stovėjimo aikštelėse, vaikų žaidimo aikštelėse esančiuose mediniuose namukuose be sienų, žliaugiant stipriam rudens lietui... Senokai tai buvo, 2000-aisiais, atrodo, lyg visai nebuvo, lyg prisisapnavo.

Tūpsime Beauvais (Bovė) oro uoste apie 19.30 val. vietos laiku. Po to ilgiau nei valandą 85 kilometrus iki Prancūzijos sostinės važiuosime autobusu (shuttle). Atsibelsime gana vėlai. Rytojus bus vienintelė diena kažką pamatyti, aplankyti. Poryt trauksime atgalios.
Lėktuvas tūpė kaip pigaus vyno prisilupęs begemotas. Kone tris kartus daužėsi į tūpimo taką. Nepamenu, kada taip kietai leidomės. Į Prancūziją pavasaris atkeliavo gerokai anksčiau nei pas mus. Jau per iliuminatorių buvo galima grožėtis įvairių atspalvių žaliais laukų plotais-mozaikomis. 50 žalsvų atspalvių. Po truputį temo ir lašnojo.
Po atvykimo salę pirmyn atgal zujo automatais apsikarstę pareigūnai. Viena turistė netyčia užkabino sunkų metalinį stovą ir tas taip tėškėsi ant grindų, jog galėjai pamanyti, kad kažkas sprogo. Gerai, kad ginkluoti pareigūnai tos turistės nesušaudė. Kūnai nuėjo pagaugais.
Bilietų automate nusipirkę bilietus į Paryžių, netrukus sėdėjome šiltame autobuse. Krūmai ir medžiai apsipylę baltais, geltonais, rožiniais ir purpuriniais žiedais. Pekeliui lietus taip įsismagino, jog ilgi autobuso valytuvai vos spėjo darbuotis. Šiek tiek slėgė benamio šuns neužtikrintumo jausmas, neretai parodantis dantis ne visai suplanuotose kelionėse. Ar tikrai Paryžiuje mus kas nors priims nakvoti? Pamatysime.
Iš Porte Mailot metro stoties požemiais gana greitai atkakome į Chatelet, visai netoli Notre Dame de Paris. Nuo čia per kelias minutes nukulniavome numatytos būsimosios pirmosios nakvynės vietos link. Šiek tiek pasiblaškę po net pirmadienį ūžiančias vėlyvo Paryžiaus gatves, atsidūrėme ten, kur planavome – 30 rue Montorgueil. Čia gyvena keistas bičas, vardu Olivier. Išmaišęs kone 160 pasaulio šalių! Afrikoje ir Azijoje patyręs begalę net ir labai pavojingų nuotykių. Tikras nutrūktgalvis, daug tranzavęs ir pats ne kartą naudojęsis CouchSurfing sistemoje siūlomomis nakvynėmis.
Trumpąja žinute pranešėme, kad jau esame šalia jo namų. Jis atrašė „I am travelling“ ir paprašė šiek tiek palaukti – tik iki vidurnakčio. Tad turėjome gerą valandą laisvo laiko. Kodėl po kelionės neįkalus po bokalą šalto alaus? Toks malonumas viename iš barų kainavo 9 eurus! Už vieną didelį ir už vieną mažą bokaliuką. Čia jums ne Čekija, ir net ne Vilnius, po galais!
Trypčiodami ir laukdami šeimininko prie namo durų priešais save pastebėjome keistą azijietiškų bruožų tipą su lagaminėliu. Tik po kurio laiko prisiminėme, kad Olivier minėjo, jog nakvynei priims dar vieną žmogų, vardu Jaspersas.
Vos pavilkdamas sunkų lagaminą ir dar vieną krepšį horizonte pasirodė garbanotas tamsaus gymio vyrukas, vilkintis dangaus žydrumo striuke. It koks debesis vidurnaktį nusileidęs tiesiai iš padangių. Keistai prieš mus trepsėjęs azijietis pasirodė ir esąs Jaspersas iš Kinijos, nes vos tik garbanotas tamsiaodis su nešuliais priėjo prie mūsų, kinas kaipmat prišoko prie laiptinės durų. Olivier atvyko! Jis atvyko iš labai toli ir, nepaisant to, visus mus, tris keliautojus, buvo pasiruošęs šiąnakt priglausti savo bute. Du lietuvius ir vieną kiną. Kai Olivier trumpąja žinute rašė „I am travelling“, pamanėme, kad jis kažkur blaškosi po Paryžių, o paaiškėjo, kad bastūnas prieš pat vidurnaktį atsibeldė iš tolimosios Ugandos, iš Centrinės Afrikos. Kelionė su persėdimu Amsterdame truko apie 10 valandų! Iš kur tiek entuziazmo vos grįžus priimti svečius?! Sprendžiant iš CouchSurfing sistemoje randamų atsiliepimų apie šį žmogų, galima susidaryti nuomonę, kad jis yra itin keistas personažas – galbūt savotiškas lietuviškojo Nikodemo atitikmuo? Jei neskuba, svečius kartais nusitempia į tokias Paryžiaus vietas, kurios nepažymėtos jokiuose žemėlapiuose: į paslaptingas katakombas, požemius ir dar bala žino kur...
Po ilgos kelionės iš Ugandos Olivier, aišku, nebeturėjo daug jėgų bendrauti, todėl buvo itin dalykiškas. Atsivedęs į savo jaukų erdvų butą 3-iajame aukšte iš karto paklausė, kada kitą dieną planuojame išvykti. Mums su Judita išskleidė didelę patogią lovą, o kiną paguldė prieškambaryje ant grindų, ant čiužinio. Šiek tiek pasišnekučiavome, įteikėme lietuviškų lauktuvių, kuriomis Olivier labai apsidžiaugė. Tada jis iš spintelės ėmė traukti arbatas ir kavą rytmečiui. Kai kurie atsiliepusieji apie šį couchsurferį teigė, kad jis yra gana kontraversiška asmenybė – arba jį pamilsti, arba imi nekęsti. Tai pajausti mums buvo per mažai laiko. Geriausiai viską šioje situacijoje išsprendė dalykiškumas.
Kaip gerai Olivier kalba angliškai, taip prastai šia kalba vapalioja kinas Jaspersas, jau šiek tiek pagyvenęs vyrukas, nors šios rasės žmonių gymis toks, kad amžių nuspėti yra labai nelengva. Ko nors paklausi jo, ir kol surankioja kelis žodžius, aimanuoja kaip gimdyvė: „Aaaaaaaa.... aaaaaaaaa..... a-a-a-a-a, aaaaaaaaaaaa....“.
Namų šeimininkas ryte iš karto turėjo skubėti į kažin kokį darbą, tad pageidavo, kad patalpas paliktume apie 8 valandą. Vos tik prigulėme poilsio, kinas ėmė taip knarkti, kad atrodė iki rūsio subyrės visi Olivier namai. Greitojo užmigimo pasaulio rekordininkas! Tiesa, paskui aprimo. Ilsėtis liko labai neilgai.

N.L.

BUS DAUGIAU, nes Lagaminas be dugno...