2014 m. liepos 31 d., ketvirtadienis

Latvijos dienoraščiai (6). Gute Nacht alles Leute!

Paskutinė priešpaskutinio vasaros mėnesio diena. Paskutinė nakvynė Liepenės kempinge. Vakar čionai iš Ventspilio grįžome tik apie pusę vienuoliktos vakaro. Atsisveikindami su šiuo miestu nuo molo bandėme akimis paskandinti saulę jūroje, bet ir vėl debesys buvo greitesni – prarijo karštąją žvaigždę nė nežagtelėję. Molas iš abiejų pusių užverstas propelerio formos betono gabalais ir akmenimis.
Net ir čia ganosi karvė:
O žmonės išsigudrino net ir pačiame molo gale, šalia švyturio, žvejoti.
Sunku įsivaizduoti, kokios gausybės betono reikėjo vieno tokio „֧propelerio“ išliejimui ir kiek jis sveria! Vieni laivai grįžta iš jūros, kiti išplaukia. Uostą palaipsniui apsėda vakaras, įžiebdamas laivų švieseles. Apie tamsos ir šviesos santykį susimąsto žibintai:
Apie vakarykščią dieną kaip koks vėžys papasakosiu atbuline tvarka. Prieš pasivaikščiojimą molu grojome priepliažio rate, kurį jau visai prisijaukinome. Žmonės sėdėjo ant suoliukų, kiti stovinėjo greta, klausėsi, plojo – taip užsidirbome dar vienai nakvynei kempinge. Elijas ir Dorotėja pakaitomis pritarė lūpine armonikėle, vis nulėkdami pasiturkšti po šalimais esančiu vandens kraneliu.
Prieš koncetą išsimaudėme jūroje. Prie šalto vandens jau baigiame priprasti, o gal jis šiek tiek ir įšilo.  +16 laipsnių, anot švieslentės. Pliažas labai platus, tad netenka alkūnėmis stumdytis su kitais poilsiautojais (kas gali būti blogiau už Palangos pliažą vasaros piko metu?). Greta praplaukia ir tokie gigantai:
Šiek tiek anksčiau vėl apsilankėme siauruko stotyje ir traukinuku apsukome didįjį ratą aplink visą pajūrio parką. Šeimyninis bilietas kainavo 8,40 euro.
O dienos pradžioje lankėmės planetariume.
Gerokai atloštose kėdėse užvertę galvas spoksojome į kupolą, kuriame sukosi žvaigždynai, planetos. Apie Visatą latvių ir rusų kalbomis šiek tiek pasakojo vedėjas. Juditai net susidarė įspūdis, kad ne žvaigždės sukasi aplink mus, o jog visa salė sukasi aplink žvaigždes. Ji taip įtikinamai tai teigė, kad net galėjai ir visai susvyruoti.
Įdomus Žemės ir Saturno dydžių palyginimas: mūsų planeta, susiformavusi iš žvaigždžių dulkių, laisvai praskrietų pro nedidelį (sąlyginai nedidelį) plyšį, esantį tarp Saturną supančių žiedų! Antroje seanso dalyje žiūrėjome filmą apie Visatos atsiradimą bei vystymąsi, o ausinėse pasakojimą buvo galima klausytis ir lietuvių kalba. Taip atrodė Dorotėja po visų 3D ir 4D efektų poveikio:
- - -
 Kempinge atsirado kelios vokiečių mašinos. „Guten Abend!“, – pasisveikino aukštas liesas vokietis, kai jau beveik naktį virtuvėlėje virėme spagečius. Vienu metu ir sūnus, ir tėvas sėdėjo ant virtuvės kėdžių ir sukišę nosis į kažin kokius siaurus aparatus, panašius į išmaniuosius telefonus, kaip zombiai spitrino į vieną tašką, kažką minkė, kartkartėmis tai prunkštelėdami, tai sušnopuodami. Tėvas vėliau išėjo, paskui sugrįžo, bandė kažką pasakyti sūnui, bet šis nieko neišgirdo, nes jo ausis gaubė raudonos ufonautiškos ausinės. Tuomet tėvas ėmė intensyviai mojuoti rankomis, tartum negyvenamoje saloje atsidūręs nelaimėlis, pamatęs virš galvos praskrendantį lėktuvą. Sūnus pagaliau pastebėjo tėtušį! Taip turbūt ufonautas su raudonomis ausinėmis prie siauro aparato prasėdėjo visą vakarą ir dar vidurnakčiu išlindo į kitą dieną. Va čia tai poilsis gamtoje! Apsaugokite žvaigždynai, jei galite, nuo tokio ufonautiško išmanumo... Gute Nacht alles leute!
8.52 val.
P.S. Šiandien važiuosime į Jūrkalnę, iš kurios vėliau vyksime į Kuldigos miestelį.

BUS DAUGIAU, nes Lagaminas be dugno.